Categorieën
Financiën

A-merken komen weg met verkoop van kleinere verpakking zonder prijsverlaging

(tekst: Tom van Gurp op Nu.nl)

Een aantal bekende merken in de supermarkt heeft vorig jaar de verpakkingen verkleind, terwijl de prijs hetzelfde bleef of zelfs omhoogging. Hoewel deze zogeheten krimpflatie irritatie opwekt, is de omzet in veel gevallen op peil gebleven of gestegen.

Uit onderzoek van Circana naar de honderd populairste A-merken blijkt dat verpakkingen kleiner maken voor een aantal fabrikanten wel degelijk kan werken.

Het gaat dan vooral om “genietmerken”, zoals de onderzoekers ze noemen. Hiermee doelen ze op bijvoorbeeld chips, snoep en ijsjes. De omzet daarvan steeg in sommige gevallen zelfs flink, terwijl het aantal verkochte artikelen hetzelfde bleef.

Leest u verder via: https://www.nu.nl/economie/6308486/a-merken-komen-weg-met-verkoop-van-kleinere-verpakking-zonder-prijsverlaging.html